Inbjudan ”Digitalt föreningsliv” 11 november

Riksföreningen bjuder in föreningsaktiva till ett webbinarium om digitalt engagemang och miljöarbete. Se program och läs mera här!

Vill du leda ett digitalt pass den 11 november?

Projektgruppen för Digitala mötesplatser för folkrörelsen arrangerar den 11 november ett webbinarium om digitalt föreningsliv. Webbinariet riktar sig till föreningsaktiva och ska bestå av en mängd talare som kan beskriva många olika idéer och förslag på digitalt engagemang och miljöarbete. Såväl anställda vid rikskansliet och regionala kanslierna som ideellt aktiva kommer att stå för innehållet i en diger programtablå.
Vill du vara med? Anmäl dig HÄR! senast 14 oktober

Syfte med webbinariet:

• stärka folkrörelsens digitala kompetens
    • kunskapsdela den kompetens i digitala mötesformer som finns på alla nivåer i föreningen.
    • ge föreningsaktiva tips & inspiration till hur de själva kan arrangera och leda digitala möten, workshoppar och webbinarier.
    • erbjuda digitala aktiviteter om föreningens olika sakfrågor genom att ge smakprov på workshoppar och föreläsningar som rikskansliet med flera erbjuder.
    • stötta det digitala föreningslivet med konkreta tips för digitala årsmöten, styrelsemöten osv.

Dokumentation: Webbinariet spelas in och klipps ned till ett antal kortfilmer, som kan ses i efterhand på Naturkontakt och Youtube.

För dig som anmäler dig som talare: Inspelat föredrag, dina kontaktuppgifter och ev. handledningar publiceras i efterhand på sidan om Digitalt föreningsliv
Intresserade ska kunna kontakta dig i efterhand för mer info.

Tid: onsdag 11 november, kl. 10 – 16.

Varje programpunkt ska vara mellan 15-20 minuter. I undantagsfall lite längre, men max 40 minuter.

Målgrupp: Föreningsaktiva och förtroendevalda i Naturskyddsföreningen.

Vill du hålla i en programpunkt? Anmäl intresse senast 14 oktober! Anmäl i formuläret där du beskriver innehållet på ditt korta digitala pass och på vilket sätt deltagarna kan agera/beställa/få mer information efter du har medverkat. Det du fyller i nedan kommer synas i programtablån som ett valbart pass, så försök beskriv din aktivitet så bra som möjligt.

Frågor? Kontakta Sophie Nordström
Projektledare Digitala mötesplatser för folkrörelsen