Nu inventerar vi – de sista stora naturskogarna behöver din hjälp!

Skicka in din anmälan till sommarens inventeringar ute i fält senast söndag 25 juni. Inventeringarna är en del av Naturskyddsföreningens ideella projekt ”Kraftsamling för de sista stora naturskogarna”.

Projektet har startats på grund av Skogsstyrelsens svek att ta en ”paus” med att inventera och registrera nyckelbiotoper i nordvästra Sverige – från norra Värmland upp till Kiruna. Det här är ett av de största sveken mot naturvården vi sett i Sverige på länge.

Om du vill delta i sommarens inventeringar klicka på följande länk och fyll i dina uppgifter så utförligt som möjligt: https://goo.gl/forms/7lAxzrY5iglfzLyw1

– Du behöver inte ha några speciella förkunskaper för att kunna vara med och inventera.
– Det här är en bindande anmälan och du kommer att bli del av en inventeringsgrupp utifrån de uppgifter du lämnat.
– Vi behandlar de uppgifter du lämnar i enkäten i enlighet med personuppgiftslagen.

Skicka in din anmälan så snart möjligt, dock senast söndag 25 juni.

Efter att vi fått din anmälan kommer vi att sätta ihop grupper, utse gruppledare och sätta er i gruppen i kontakt med varandra. Via mejl kommer du sedan att få tillgång till utförliga instruktioner för fältarbetet i form av packlista, kartmaterial, checklistor samt en inventeringsmanual.

Anmäl ditt deltagande via länken ovan, så att vi tillsammans kan jobba för att skydda de skogar som nu hotas!

Om du har någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att kontakta projektkoordinator Natalie Toft på länskansliet i Västerbotten, tel. 076-1439544, e-post: natalie.toft@naturskyddsforeningen.se

Detta inlägg har kategorierna skog. Bokmärk länken.