Intresserad av mat- o jordbruksfrågor?

Välkommen på Mat- och jordbruksnätverkets seminarium i Stockholm den 17 november på Rikskansliet! Experter presenterar den utredning regeringen tillsatt som ska se över skatt på bekämpningsmedel, handelsgödsel och kadmium bl a. Efteråt träffas SNF:s Mat- och jordbruksnätverk för vidare diskussioner om bl a livsmedelsstrategin.

Alla i Mat och jordbruksnätverket är välkomna på ett spännande seminarium med anledning av den utredning regeringen tillsatt som ska se över skatt på bekämpningsmedel, handelsgödsel och kadmium bl a. Den 17 nov kl 10-12 kommer experter från Kemikalieinspektionen, Sveriges Lantbruksuniversitet och Chalmers. Och vi presenterar färska siffor på bekämpningsmedelsanvändningen. Se bifogad inbjudan! Vi bjuder på lunchmacka. Efteråt har vi nätverksträff där vi kan diskutera hur föreningen ska agera i denna och andra viktiga jordbruksfrågor. Vår expert Peter Einarsson svarar på frågor om vår färska rapport om bekämpningsmedelsanvändningen. Livsmedelstrategin kanske har kommit då. I så fall dikuterar vi den. Hur håller vi bäst liv i nätverket måste vi också prata om! Vi avrundar kl 15. Har du svårt att finansiera din resa? Vänd dig till kretsen och fråga om det finns möjlighet till ersättning. Ni som är länskontaktpersoner bjuder jag på resan. Anmäl er genom att gå in i bifogad inbjudan, och skicka även ett mail till mig OM ni vill vara med på nätverksträff, så jag kan fixa fika.

Se Inbjudan!

Varmt Välkomna!

Eva Hagström Öberg

Agronom Sakkunnig, mat och jordbruk