Länsförbundet Västernorrlands miljöpris 2015

03 Susanne o Jan-Olof 151203_resizeJan-Olof Tedebrand har tilldelats Länsförbundet Västernorrlands miljöpris 2015. Prisutdelare var länsförbundets ordförande Susanne Rantakokko.
Motiveringen lyder: ”För uthålliga och utomordentliga insatser för naturvården. Du är en riktig inspiratör!”

Lisbeth Jakobsson, ordförande i Sundsvall-Ångekretsen säger följande om Jan-Olof:
”Länsförbundets miljöpris tilldelades i år Jan-Olof Tedebrand. Under många år var han aktiv i Länsförbundet men avgick i våras. I Sundsvallkretsens styrelse har han varit verksam i minst trettio år fram till våren 2009. Nu är han valberedare för kretsen.
Jan-Olof är en sann naturmänniska. Blommor, svampar och skogsfrågor är kanske hans främsta intresseområden men även många allmänna miljöfrågor engagerar honom. I åtskilliga artiklar publicerade i program och skrifter har han förmedlat sina kunskaper. Han hörs och syns sällan men ger oss andra förslag och uppmuntran. Trots hans tillbakadragna sätt är han mycket välkänd och respekterad för sitt kunnande bland både medarbetare och myndigheter.”
Foto: HAN