Skogsinventeringskurs 27-28 augusti

Lär dig några användbara signalarter och hur man känner igen skyddsvärd skog. Inga förkunskaper krävs. Vi håller till i Sollefteå-trakten. Kursen är öppen för alla medlemmar i länet, men max 15 deltagare.

Anmälan senast 22 augusti till kursledaren Lasse Bengtsson (regulus@telia.com; 0620-24119, 073-8007172) eller Kansli Mitt (maria.danvind@naturskyddsforeningen.se; 073-275 17 36).

Vi upprepar nu grundkursen i inventering av skogar med höga naturvärden. På kursen går vi igenom grundläggande metodik för inventering. Du får lära dig hur man känner igen viktiga strukturer och hur mar bedömer deras betydelse för naturvärdena. Du får också lära dig hur man känner igen de allra vanligaste och mest användbara signalarterna. Kursen inleds med en kort teorigenomgång inomhus. Resten av tiden tillbringas ute i skogen med besök i de vanligaste typerna av nyckelbiotoper.